Ontspanning en werken - Reisverslag uit Chikwawa, Malawi van Peter en Annemarie Mulderij - WaarBenJij.nu Ontspanning en werken - Reisverslag uit Chikwawa, Malawi van Peter en Annemarie Mulderij - WaarBenJij.nu

Ontspanning en werken

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

23 Juli 2017 | Malawi, Chikwawa

Afgelopen dagen hebben we weer zeer een afwisselend programma gehad. Donderdag de 20e zijn we naar Zomba gegaan. Dit is een stad op een uurtje rijden. Nadat we eerst de lokale markt hebben bezocht, wat al een ervaring op zich was, zijn we het Zombaplateau opgereden. Eenmaal boven hebben we genoten van een heerlijke lunch in een prachtig gelegen hotel. Daarna hebben we een behoorlijk slechte weg genomen over het plateau richting 2 uitkijkpunten. De pittige rit was meer dan de moeite waard! Prachtig vergezicht over Malawi.

Op vrijdag zijn we naar het zuiden gereden, richting Chris Onderstal. Na een mooie rit kwamen we bij haar kliniek, Ahava. Een andere keer zullen we haar werk wat meer toelichten, maar het was in ieder geval erg leuk om haar weer te zien en te spreken!

Op zaterdagochtend hebben we een kinderprogramma gedaan met 30 meisjes. De middag hebben we ons vermaakt in een relatief klein dierenpark, waar we een bijzondere ontmoeting hadden met o.a. giraffen!

Zondag was echt een dag van ontspanning! Chris nam ons mee naar Ng’ona Lodge, waar een zwembad bij is. Blijkt dat de lodge aan de rand van de Shire-river (grootste rivier in Malawi) ligt en het zwembad er op uit kijkt. Nadia verwoordde het als volgt; ‘dit is een plek waarvan je hoopt dat het bestaat, maar waar je eigenlijk niet op durft te hopen!’ We hebben er met volle tuigen van genoten.

Wel worden we op dit soort dagen steeds weer geconfronteerd met de enorme verschillen die er in dit land zijn! We zijn ons er van bewust in wat een bevoorrechte positie we leven, en tegelijkertijd wisselen we veel van gedachten over hoe en wat nu het beste voor dit land en de mensen is.

Morgen gaan we ’s ochtends wat klusjes voor Chris doen en ’s middags wacht er weer een groep van 30 kids op ons; aan de bak dus!

We hopen dat jullie net zo’n fijne zomer als ons hebben!
Groetjes van ons allemaal en kijk nog even bij de foto’s:)!

• 23 Juli 2017 - 22:22

Hindrik:

Hee, nog even een korte krabbel.
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie.
    Wij vertrekken morgen naar Romania. Gods zegen gewenst en veel liefs.
    Hindrik en Manon

• 23 Juli 2017 - 22:25

Hanneke:

Hoi! Wat leuk en bijzonder jullie verslagen te lezen.. klinkt ook echt als een droomplek daar bij de rivier, Nadia. Veel plezier en zegen gewenst vanuit Barneveld. Liefs Joel en Hanneke

• 23 Juli 2017 - 22:32

Marco En Lisette:

Ha fam. Mulderij!
    Leuk om jullie via deze updates te kunnen volgen in jullie reis door Malawi en de bijzondere ervaringen die jullie daar mee mogen maken. We wensen jullie een hele goede tijd daar!
    Groeten van Marco en Lisette

• 27 Juli 2017 - 17:02

Pieter & Carolina:

Wow, wat een prachtige natuurfoto's en 'even chillen' in en rondom zo een zwembad
    is natuurlijk een geweldig plan :-)
    Veel plezier verder.
    Hartelijke groeten van Capie

• 30 Juli 2017 - 22:44

Carol & Rick:

What a beautiful country and breath-taking views (Zomba). God is blessing you. May God use you to be a blessing to those you meet on this journey. Groetjes, Carol en Rick