Zondag 16 juli - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Peter en Annemarie Mulderij - WaarBenJij.nu Zondag 16 juli - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Peter en Annemarie Mulderij - WaarBenJij.nu

Zondag 16 juli

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

17 Juli 2017 | Malawi, Blantyre

Gisteren, zondag 16-07-2017

Het is 5:40 uur als de wekker voor het eerst gaat. Na één keer snoozen gaan we snel ons bed uit. Om 6:30 uur hebben we met Willard Muwalo afgesproken in Blantyre. Vervolgens rijden we naar Mitsidi, een dorpje net buiten Blantyre, waar Anna gewoond heeft. De eerste dienst moet om 7 uur beginnen. Op zijn Afrikaans, om half 8 begint de kerkzaal langzaam vol te stromen, vooral met studenten. Ze staan voor hun examen en Anna bemoedigde hen in haar preek. Haar eerste ooit, well done love!
Tijdens de dienst werd er door een stuk of 8 tieners een lied gezongen. Wat kunnen die zingen zeg! Meerstemmig, zuiver en met elkaar hebben ze meer volume dan bij ons een hele kerk!

De tweede dienst zou om 10 uur beginnen, maar blijkbaar was half 10 ook prima, hoewel de kerk nog maar nauwelijks bezoekers had. Gelukkig ben je hier ook na de start van de dienst welkom, en na verloop van tijd was de kerkzaal toch gevuld.
Dit keer mocht ik spreken, spannend, maar ook leuk/goed om te doen!

Tijdens beide diensten zongen we Good, Good Father en uiteraard werden we het podium opgehaald om ons voor te stellen! We voelden ons zeer welkom!

's Middags waren er ruim 150 kinderen voor een programma. We hebben samen gezongen en alle kinderen een ballon gegeven. Ongelofelijk waar kinderen hier blij mee gemaakt kunnen worden! Tenslotte hebben we nog leuke spelletjes gedaan met de kinderen.

Helaas was toen de dag om en hadden we geen tijd meer om Anna d'r oude huis te bekijken. Maar....dat gaat zeker nog gebeuren deze trip!

Vandaag gaan we met Willard Muwalo naar een plattelands dorpje. Geen elektriciteit, maar er worden wel 300 kinderen verwacht! We zijn benieuwd!

Zie verder de foto's!

• 17 Juli 2017 - 11:36

Arjan:

Nu al fantastische verhalen, waarin je een goed beeld krijgt van de omstandigheden! En dan... een domineesechtpaar met een enthousiaste gemeente! Ik zou er wat voor over h hebben gehad om er bij te mogen zijn!! Zo mooi!! Geniet verder in dit onvergetelijke avontuur!!

• 19 Juli 2017 - 14:06

Jantine:

Hallo , ga proberen jullie te volgen.
    Gods zegen.